Vinderen af "Vind et logo" - BEANS Copenhagen Kong Gulerod Reklamebureau ApS

Vinderen af "Vind et logo" - BEANS Copenhagen

I november havde vi vores store ”Vind et Logo” konkurrence, hvor virksomheder, store som små, deltog om at vinde et nyt, kongeligt logo. Vinderne blev en lille start-up fra København: BEANS Copenhagen.

BEANS Copenhagen er startet af tre unge gutter fra Køge, og deres vision er simpel: Instant gourmet kaffe. De havde selv et klart billede af den type logo, de kunne tænke sig, men ”manglede evnerne til at gøre det færdigt” – ifølge deres eget udsagn. 

 


 

Resultatet blev et moderne, strømlinet og skalérbart logo, som kan begå sig på mange forskellige medier. Der må selvfølgelig ikke være tvivl om, hvad brandet handler om, så derfor ses kaffebønnerne som en integreret del af logoet, selvom det største fokus stadig er på ordet ”BEANS”. Det er dét, det handler om: Typen og kvaliteten af bønnerne er altafgørende for en god kop kaffe. 

Det hele er omkranset af en cirkel som symboliserer sammenhæng og helhed. I dette tilfælde refererer det til helhedsoplevelsen der skabes, når man blander gode bønner med lige dele passion og god atmosfære.

Drengene kan nu for alvor komme i gang med at brande deres virksomhed, og vi ønsker dem alt held og lykke.