Gennemgående analyser kan hjælpe dig med at blive klogere på din markedsføring, din målgruppe og hvor du kan optimere. Måske er dem, der køber på din webshop, slet ikke dem, du troede du skulle ramme. Måske kommer der masser af besøgende på din hjemmeside, men du får ingen nye kunder. Med de rigtige værktøjer kan man indentificere svage punkter i markedsføringen, og bliver klogere på sin målgruppe.
Vi foretager også en indledende SEO-analyse af dit website, så vi kan se om der er brug for at inkludere SEO i markedsføringsindsatsen.
Google Analytics
Google Analytics er et vigtigt værktøj for ethvert website. Det giver indsigt i hvad dine besøgende leder efter, og om de finder det, de skal bruge.
Vi opsætter altid Google Analytics på din side, når du køber ny hjemmeside hos os. Hvis du ønsker det, kan du også få en månedlig rapport der viser, hvordan din side klarer sig.
På webshops er Google Analytics endnu vigtigere, fordi de også kan giver overblik over hvordan brugere navigerer din side, hvad de køber og hvor meget. Alt den data kan lægges sammen og analyseres, så hjemmesiden kan optimeres.
Rapportering
Rapportering er en naturlig del af online markedsføring. Hvordan skal man ellers kunne vide, om man når sine mål?
Når vi varetager én eller flere af dine online markedsføringstiltag får du en månedlig rapport med overblik over den forgangne måneds data, og hvad det betyder. Du får også et par anbefalinger til, hvad der skal fokuseres på og om der er nye tiltag der kunne have relevans.
Vi bestræber os på at rapporten skal skabe forståelse og overblik for dig, og ikke bare ryge i makulatoren. Så hvis du har spørgsmål eller input til opsætning, forklaring eller anbefalinger, så kan du altid ringe eller skrive til os.
Denne graf viser, hvordan antallet af besøgende på en given hjemmeside er steget, siden virksomheden begyndte at fokusere mere på online markedsføring. Og hvis din hjemmeside, ligesom denne fungerer som salgskanal, så er det kun en god ting at få besøgende ind på den.
Derudover viser undersøgelser at 48% vurderer en virksomheds troværdighed ud fra dens webdesign, så når du har fået potentielle kunder ind på din hjemmeside, så skal denne selvfølgelig også se troværdig ud.
Brug for yderligere information?
Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.