Nyhedsbreve er en rigtig god måde at holde kontakten til dine eksisterende kunder, og opretholde loyalitet. De kan bruges til at give tilbagevendende kunder ekstra fordele, eller fortælle om ændringer, tilbud eller andre interessante historier. 

Et nyhedsbrev giver dine kunder mulighed for at sige "ja tak, jeg vil gerne høre mere fra din virksomhed". Det betyder som regel at de i forvejen har stor interesse i din virksomhed og/ eller har oplevet stor tilfredshed med din service. Det er allerede et godt udgangspunkt. 
Når de så efter noget tid modtager et nyhedsbrev fra dig bliver kunden mindet om "nåh ja, det var egentlig en rigtig god service", og så kommer man i tanke om dig først.

Målet er at få kunder til at vende tilbage igen og igen, ikke fordi du er billigst eller tættest på, rent geografisk og logistisk, men fordi dine kunder kan lide dig og din virksomhed. 

Segmentering og indhold

Med online servicen Mailchimp, kan du let segmentere og gruppere modtagere efter interesser. Det giver dig mulighed for at fortælle dine modtagere om det, der er relevante for dem. 

Et tænkt eksempel kunne være en frisør, som har tilbud på hårfarvning i salonen. Det kan være relevant for de kvindelige kunder, men (statistisk) mindre relevant for de mandlige. Er der til gengæld en eksklusiv skægolie på lager, så giver det måske ikke så meget engagement at sende til kvinderne, medmindre det er lige op til jul.

For at skrive et godt nyhedsbrev skal du bruge:

  • En spændende overskrift som giver modtageren lyst til at læse mere
  • En kort smagsprøve på, hvad mailen indeholder
  • Relevant indhold med masser af billeder

Der er ingen nem måde at blive god til at skrive nyhedsbreve - nogen har flair for det, andre har ikke. Når det så er sagt, så giver det ofte ekstra charme når personligheden, især for små virksomheder, skinner igennem. - Og hvis du er bange for stavefejl el.lign. så står jeg altid klar til at læse korrektur.

Automatiserede e-mails

Én af de ting, som Mailchimp er rigtig god til, er at automatisere visse udsendinger. Sådan noget som at takke en person for at skrive sig op til nyhedsbrevet, eller tage kontakt til inaktive modtagere, og spørge dem om de stadig er interesserede i at være på din modtagerliste. 

Hvis du har en webshop kan Mailchimp automatisk sende en "du har glemt din kurv" til besøgende som har lagt varer i kurven, men uden at gå til betaling. Den slags mails kan virkelig give afkast, fordi de får besøgende til at komme tilbage til din side og (forhåbentlig) gå til kassen. Det er én af de bedst konverterende marketingstiltag, man kan have.

Vi hjælper gerne med at udsende nyhedsbreve for din virksomhed. Vi benytter Mailchimp, som efterhånden er et ret kendt system. Det er let at sætte op og meget brugervenligt. Det giver dig selv mulighed for selv at have kontrol, og ikke være afhængig af andre for at sende et nyhedsbrev.

Det er op til dig, hvor selvkørende du vil være. Vi står til rådighed både for sparring, delvis eller fuld service. Vi hjælper også gerne med at komme igang, herunder f.eks. opsætning af templates, modtagerlister eller automatiserede mails.

Kontakt Anita for at høre mere

Brug for yderligere information?

Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.

Anita Madsen

Kontakt

Digital Marketing Manager
Anita Madsen

27 14 25 99 am@konggulerod.dk