Møbelstrøm webshop mobelstrom_frit2

Møbelstrøm er en nyopstartet webshop med unikke møbler til dem, der synes at Ikea ikke passer til deres stil. Der er vægt på det rå og rustikke udtryk, men efterhånden som sortimentet voksede, kunne det eksisterende Wordpress site ikke blive ved med at følge med.

Derfor har Møbelstrøm sat alle sejl ind for at følge med kurven og øge omsætningen med en ny visuel identitet, webshop og social mediestrategi med indhold.

SoMe strategi

Når man skal overbevise en helt ny kundebase om at dét, man har gang i er fedt, så skal man selv tro på det, men frem for alt, vise det! Derfor er tonen på Møbelstrøms facebookside energisk, ungdommelig og optimistisk, og har fokus på den unikke æstetik, som produktsortimentet tilbyder.

Rækkevidde og aktivitet er vigtigt, så der kommer nye opslag hver anden dag, og der køres annoncer hver måned, med et generøst budget. Det giver et kæmpe potentiale for at blive set af potentielle kunder, og fortælle en historie om troværdighed og et unikt sortiment.

Online Markedsføring og SEO

For at skabe endnu mere trafik på webshoppen er der sat optil flere Google Ads annoncer i spil. De kommer op på relevante søgninger eller på relevante reklamepladser på andre websites i det såkaldte Display Netværk. Det gør, at annoncerne bliver vist for personer som sandsynligvis har interesse i produkterne, og som er tilbøjelige til at klikke sig ind på siden.

For yderligere at sikre en god placering på Googles søgeresultater, har Møbelstrøm også fået SEO-optimerede kategoritekster med nøgleord, der gør siden mere interessant for potentielle besøgende.

Visuel identitet

Den visuelle identitet skal ligeledes afspejle den ungdommelige, men rustikke stil. Der er taget udgangspunkt i de beskrivende ord fra Møbelstrøm’s vision og mission: håndværk, custom made, råt men elegant og selvbestemmelse. Det er værdier som beskriver Møbelstrøm, og det er ord, som målgruppen skal kunne identificere sig med og læse i den visuelle identitet.

Dette kommer til udtryk i logoet og i supergrafikken, der begge har elementer af noget klassisk og stilrent, men også det grove og unikke.

Møbelstrøm webshop mobelstrom_frit1

Webshop

En webshop som Møbelstrøm.dk har en enorm mængde funktionaliteter. Siden det er en nyetableret shop, skal der være fokus på troværdighed og konverteringer. Det gøres bl.a. ved at gøre opmærksom på rabatter og på fordelene ved at handle hos Møbelstrøm.

Der skulle være en masse automatisering, da ejeren har arbejde ved siden af, og derfor ikke har tid til at gøre en hel masse manuelt. Det er f.eks. automatisk bogføring og håndtering af Pakkelabels, der styres af systemet. Kong Gulerod er i øvrigt den eneste Umbraco-samarbejdspartner for Pakkelabels.

Desuden skulle shopppen selv minde kunden om at medkøbe stel og oliebehandling når de køber plankeborde på shoppen.

Custom Made funktionen skulle have en ”ring mig op”-formular, så man let kan komme i dialog om at bestille et Custom Made møbel.

Webshoppen får også integration fra både Viabill til afbetaling og Mailchimp til automatiske e-mail påmindelser hvis kunden f.eks. forlader en kurv før checkout.

 

Det hele skal gå op i en højere enhed der understøtter pay-off’et ”Unique furniture for unique people” eller på dansk ”Unikke møbler til unikke mennesker”.

mobelstrom_udtalelse

Om samarbejdet med Kong Gulerod siger Møbelstrøm:

Jeg har stolet 100% på Kong Gulerod Reklamebureau fra starten. De er eksperterne, så jeg har ladet dem råde og vejlede mig, og de har ikke skuffet!

Brug for yderligere information?

Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.

Mikkel Hegner Johannsen

Kontakt

Webudvikler   |   Rådgiver   |  Partner
Mikkel Hegner Johannsen

25 70 24 33 mj@konggulerod.dk