bylaurine_gif

By Laurine er en nyopstartet webshop med mode til kvinder i alle aldre og størrelser. I en branche hvor moden ændrer sig konstant, og nyhedsværdien er Alfa og Omega, skulle webshoppen imødekomme brugerens behov og optimere konverteringsraten via troværdighed og lethed.


Design

Farveskemaet er valgt med udgangspunkt i det feminine, det enkle, det bløde og fine, men også med variation og kontraster. Dermed undgås at enkelte elementer bliver overeksponerede.

Modebranchen er foranderlig, og det er vigtigt altid at være med på de nyeste kollektioner hver eneste sæson. Derfor er dette fremhævet i hero-elementet, og i den første sektion over folden: Nyheder. Dette fungerer også som en direkte adgang til den egentlige shop, hvor brugeren derefter kan surfe rundt.

Hvis man hellere vil søge på bestemte brands, kommer denne funktion som den næste. Det er igen en direkte adgang til produktkategorierne. Hvert produkt leder også videre til andre produkter som minder om, eller som andre købte sammen med. Dette giver en let, flydende navigation mellem produkter, fastholder brugeren på siden, og er med til at øge konverteringsraten.

Da ungdommen i dag er meget præget af sociale medier, er der et dynamisk felt som importerer indhold fra Instagram med hashtagget #ByLaurine.

Nederst findes tilmelding til nyhedsbrevet, og footeren består af genveje og links til sociale medier. Dette er det samme på alle sider og undersider, så det altid er let at finde.

 

bylaurine_iphone1

Filtreringer og ønskeliste

Allerede på forsiden og kategorisiderne kan man hurtigt og overskueligt se hvilke størrelser de enkelte varer er på lager i. Derved minimeres antallet af unødvendige klik frem og tilbage.

På kategorisiderne er der ligeledes udviklet en filtreringsfunktion, så man hurtigt kan finde f.eks. det ønskede tøjmærke, størrelser, farver og pris.

Vi har derudover gjort det muligt, at oprette en personlig ønskeliste, som derefter kan deles med familien og vennerne.

 

Let at tilføje varer

Shoppen er udviklet i Umbraco, hvilke gør det let for By Laurine selv at tilføje og opdatere varer, udskifte produktfotos og skrive tekster. Derudover er siden integreret med Mailchimp, som gør det let at tilmelde sig, administrere og udsende nyhedsbreve til faste kunder og andre interesserede.

Alt i alt er siden let at bruge, både for besøgende, men også for administratorerne. Det højner konverteringsraten og dermed omsætningen.

bylaurine_udtalelse

Om samarbejdet med Kong Gulerod, siger Lone Madsen:

Vi ikke på noget tidspunkt tvivlet på jeres indsats for at hjælpe os hele vejen. I har alle indtil videre været ubeskriveligt fantastiske – alle de maaaaange gange jeg har ringet og skrevet, har jeg KUN oplevet positivitet og godt humør fra jer.

Brug for yderligere information?

Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.

Mikkel Hegner Johannsen

Kontakt

Webudvikler   |   Rådgiver   |  Partner
Mikkel Hegner Johannsen

25 70 24 33 mj@konggulerod.dk