Rigtig mange tror at de selv kan håndtere deres sociale medier for deres virksomhed når hverdagen ruller og der er travlt. Og det kan nogle virksomheder også. Men for langt de fleste, så glemmer de hurtigt at finde de gode historier i deres hverdag, som de kan fortælle om. I værste tilfælde går en Facebook eller Instagramside i forfald, og der kommer måske et opslag om måneden. Det er ikke nok til at have en effekt. For at det skal give afkast at være på de sociale medier bør man lave et opslag minimum to gange i ugen.

Kong Gulerod hjælper gerne med dine sociale medier – fra at udarbejde en strategi og indholdsplan til at drifte siden med ugentlige opslag og rapportere på aktiviteterne.

Facebook

Vi tager som regel udgangspunkt i Facebook, selvom du gerne vil være til stede på flere platforme. Det er fordi Facebook har den største og bredeste målgruppe, og dermed størst potentielle rækkevidde.

Vi bruger en række værktøjer som hjælper os med at optimere indhold og overvåge aktiviteten: Facebook Pixel hjælper os med at holde øje med, om betalte Facebook kampagner giver det ønskede resultat. Ad Manager bruges til at oprette og kontrollere de nævnte kampagner, og Business Manager lader os holde overblikket over alle de sider vi administrerer.

Instagram

Vi tilbyder at administrere din Instagramside i forlængelse af din Facebookside. I nogle tilfælde er det vigtigt at være på Instagram, men det skal være en bevidst beslutning. Man kan sige at man bør være på Facebook som standard, men andre sociale medier skal overvejes grundigt, så du ikke spilder din energi og dit budget. Instagram er et medie vi kun anbefaler i to tilfælde: Hvis dit produkt er kreativt eller kunstnerisk betonet, eller hvis din målgrupper er unge, dvs. under 25 år gamle.

LinkedIn

LinkedIn kan anbefales hvis du primært fokuserer på B2B marketing. På LinkedIn repræsenterer brugerne i højere grad deres arbejde og deres virksomheder. Det betyder at de i højere grad er tilbøjelige til at respondere på opslag der har at gøre med deres professionelle liv.

Ligesom med Instagram skal du overveje om dit produkt passer til LinkedIn. Vi tager selvfølgelig gerne en snak om, hvilke sociale medier der giver mening for dig.

Få et møde om din sociale medie strategi