På seks onsdage i sommerferien gør Vildmarksdagen det nemt, at opleve og forstå Nationalpark Thy. Mellem to af Danmarks reneste søer, vil Vildmarksdagen sætte grej, mandskab, viden og craftmanship i spil, så alle kan komme og deltage i enten slowmotion, glideflugt eller heftig action. Målsætningen er at skabe en attraktion, der er et stærkt alternativ til forlystelsesparkerne, og som vækker interesse for naturen gennem friluftsoplevelser. Dette gøres ved hjælp de seks oplevelsesuniverser, som Vildmarksdagen bygges op omkring.
En aktiv målgruppe
Målsætningen er at skabe en attraktion, der er et stærkt alternativ til forlystelsesparkerne, og som vækker interesse for naturen gennem friluftsoplevelser. Dette gøres ved hjælp de seks oplevelsesuniverser, som Vildmarksdagen bygges op omkring. Målgruppen er hovedsagligt de familier, som vægter naturoplevelser, aktive sommerferier, og som er friske på nye oplevelser. Derudover er områdets turister selvfølgelig også en attraktiv gruppe.
Informativt website
Målet med websitet er grundlæggende, at fortælle hvad Vildmarksdagen er. Dette gøres via de seks oplevelsesuniverser Woodfit, Wildfood, Bushcraft, Mindcraft, Waterfun og Wildlife, samt dagsprogrammerne for de enkelte dage i vildmarken. Der er desuden lagt stor vægt på muligheden for at købe billetter til dagsprogrammer med det samme. Det vil også være muligt, at modtage meddelelser om kommende oplevelser i naturen, helt automatisk via mail.
En af de funktioner som gæster typisk vægter højt på websites for forlystelsesparker, er muligheden for at kunne planlægge sit besøg. Dette har vi muliggjort ved at oplyse om bl.a. priser, toiletforhold, sikkerhed, mad og drikke, overnatningsmuligheder osv. Det gør også at de afklarende telefonopkald fra gæster holdes på et minimum.
Oversigtkort med sjove detaljer
En klassisk sjov detalje med forlystelsesparker er selvfølgelig et oversigtkort over områdes muligheder og forlystelser. Det er altid noget som børn sætter stor pris på, så derfor har vi naturligvis også designet et godt oversigtskort til Vildmarksdagen. Modsat andre oversigtskort, strækker denne infograf sig over et stort geografisk område i Nationalpark Thy, og er i mange områder åbent for offentligheden. Det har derfor besværliggjort muligheden for at blive meget detaljeret. Vi har dog fundet plads i naturen til sjove illustrationer, så som ægteparret der ikke kan finde vej, motionsløberen og naturligvis et af tidens store samtale emner, ulven.
For at give oversigtskortet ekstra dybde og delvist tredimensionelt, har vi lavet oversigtskortet cirkelformet, som en planet, med svævende skyer og en luftballon.
Synlighed i det offentlige rum
I forbindelse med arrangementerne, er det naturligvis vigtigt at skabe noget opmærksomhed omkring Vildmarksdagen – en god måde at gøre dette på, var via plakater og bannere i det offentlige rum. Med en rød tråd gennem hele den grafiske identitet og et visuelt udtryk der refererer direkte til naturen, er det også nemt og hurtigt for målgruppen at afkode hvad Vildmarksdagen handler om.
Typografi
En vigtig del af Vildmarksdagens identitet, er typografien – her er HighVoltage brugt. Der er brugt to varianter af denne skrifttype, nemlig HighVoltage Regular og HighVoltage Rough. HighVoltage er en grotesk font, med et meget råt udtryk – derfor egner den sig også rigtig godt som display typografi.
HighVoltage Rough betyder, at der er slidtage/krakelering i skriften, hvilket gør den endnu mere rå, uden at gå på kompromis med læsbarheden. Denne variant, bliver benyttet, når netop slidtagen/krakeleringen kommer til sin ret.
Vildmarksdagen er et helt nyt oplevelseskoncept, der tager sit afsæt i den Thyske natur midt i Nationalparken. Kong Gulerod har på et tidligt tidspunkt bidraget til at forfine og virkeliggøre vores identitet, således at den har fået et stærkt og gennemgående træk, såvel på print, på digitale platforme samt mange af de fysiske skilte, som vi anvender i kommunikationen med gæsterne. Samarbejdet har været effektivt og konstruktivt, hvilket vi oplever beror på en god evne fra hele holdet til at sætte sig ind i, hvad vores koncept går ud på og skal skabe af oplevelser overfor kunden. Vi har samtidig haft stor glæde af den fysiske nærhed i Thy-huset, hvor mange snakke er taget hurtigt og kvikt over skrivebordskanten. Vi har altid mødt en åben dør og parathed til at imødekomme vores ønsker og vi er glade for samarbejdet, der fortsætter.
Kong Gulerod har på et tidligt tidspunkt bidraget til at forfine og virkeliggøre vores identitet, således at den har fået et stærkt og gennemgående træk.
Brug for yderligere information?
Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.