På seks onsdage i sommerferien gør Vildmarksdagen det nemt, at opleve og forstå Nationalpark Thy. Mellem to af Danmarks reneste søer, vil Vildmarksdagen sætte grej, mandskab, viden og craftmanship i spil,  så alle kan komme og deltage i enten slowmotion, glideflugt eller heftig action. Målsætningen er at skabe en attraktion, der er et stærkt alternativ til forlystelsesparkerne, og som vækker interesse for naturen gennem friluftsoplevelser. Dette gøres ved hjælp de seks oplevelsesuniverser, som Vildmarksdagen bygges op omkring. 


En aktiv målgruppe

Målsætningen er at skabe en attraktion, der er et stærkt alternativ til forlystelsesparkerne, og som vækker interesse for naturen gennem friluftsoplevelser. Dette gøres ved hjælp de seks oplevelsesuniverser, som Vildmarksdagen bygges op omkring. Målgruppen er hovedsagligt de familier, som vægter naturoplevelser, aktive sommerferier, og som er friske på nye oplevelser. Derudover er områdets turister selvfølgelig også en attraktiv gruppe.

Informativt website

Målet med websitet er grundlæggende, at fortælle hvad Vildmarksdagen er. Dette gøres via de seks oplevelsesuniverser Woodfit, Wildfood, Bushcraft, Mindcraft, Waterfun og Wildlife, samt dagsprogrammerne for de enkelte dage i vildmarken. Der er desuden lagt stor vægt på muligheden for at købe billetter til dagsprogrammer med det samme. Det vil også være muligt, at modtage meddelelser om kommende oplevelser i naturen, helt automatisk via mail. 

En af de funktioner som gæster typisk vægter højt på websites for forlystelsesparker, er muligheden for at kunne planlægge sit besøg. Dette har vi muliggjort ved at oplyse om bl.a. priser, toiletforhold, sikkerhed, mad og drikke, overnatningsmuligheder osv. Det gør også at de afklarende telefonopkald fra gæster holdes på et minimum.

Oversigtkort med sjove detaljer

En klassisk sjov detalje med forlystelsesparker er selvfølgelig et oversigtkort over områdes muligheder og forlystelser. Det er altid noget som børn sætter stor pris på, så derfor har vi naturligvis også designet et godt oversigtskort til Vildmarksdagen. Modsat andre oversigtskort, strækker denne infograf sig over et stort geografisk område i Nationalpark Thy, og er i mange områder åbent for offentligheden. Det har derfor besværliggjort muligheden for at blive meget detaljeret. Vi har dog fundet plads i naturen til sjove illustrationer, så som ægteparret der ikke kan finde vej, motionsløberen og naturligvis et af tidens store samtale emner, ulven.

For at give oversigtskortet ekstra dybde og delvist tredimensionelt, har vi lavet oversigtskortet cirkelformet, som en planet, med svævende skyer og en luftballon.

Synlighed i det offentlige rum

I forbindelse med arrangementerne, er det naturligvis vigtigt at skabe noget opmærksomhed omkring Vildmarksdagen – en god måde at gøre dette på, var via plakater og bannere i det offentlige rum. Med en rød tråd gennem hele den grafiske identitet og et visuelt udtryk der refererer direkte til naturen, er det også nemt og hurtigt for målgruppen at afkode hvad Vildmarksdagen handler om.

Typografi

En vigtig del af Vildmarksdagens identitet, er typografien – her er HighVoltage brugt. Der er brugt to varianter af denne skrifttype, nemlig HighVoltage Regular og HighVoltage Rough. HighVoltage er en grotesk font, med et meget råt udtryk – derfor egner den sig også rigtig godt som display typografi.

HighVoltage Rough betyder, at der er slidtage/krakelering i skriften, hvilket gør den endnu mere rå, uden at gå på kompromis med læsbarheden. Denne variant, bliver benyttet, når netop slidtagen/krakeleringen kommer til sin ret.

Besøg vildmarksdagen.dk
Kong Gulerod har på et tidligt tidspunkt bidraget til at forfine og virkeliggøre vores identitet, således at den har fået et stærkt og gennemgående træk.

Brug for yderligere information?

Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.

Erik Vestergaard Andersen

Kontakt

Art Director   |   Rådgiver   |  Partner
Erik Vestergaard Andersen

24 47 24 33 ea@konggulerod.dk