Trekanten Holstebro er et boligområde med ca. 3.500 beboere og er kendt for den store alsidighed i beboersammensætningen. Beboerne kommer fra hele verden og er med til at skabe et levende og spændende boligområde med plads til alle.

Tankerne bag logoet

Navnet kommer af at området er omkranset af to veje, der set oppefra, danner en trekant. Det er selvfølgelig noget vi har inddraget i den visuelle identitet.

Udover formen i bomærket, der illustrerer selve området, skal de forskellige længder i stregerne symbolisere generationer, familier, venner og bekendte i alle størrelser der er samlet ét sted. Disse streger holder sammen for at tydeliggøre sammenholdet og fællesskabet man finder i Trekanten Holstebro.

De valgte farver er friske, varme og indbydende. Den lyseblå fungerer som den primære – blå associeres med fred, vand og pålidelighed. Den giver en følelse af sikkerhed og tiltro.

Skriften hedder Roboto og bruges bl.a. på Google Play, YouTube, Google Maps, fordi den egner sig godt til mange informationer på begrænset plads og er letlæselig. Permanent Marker kan bruges som en effekt-skrift, for at skabe kontrast og leg, ligesom den eksempelvis bliver brugt til ”handling skaber forvandling” payoff’et.

Supergrafikkens funktion

Hvor logoet symboliserer sammenhold, sammenhæng og fællesskab, symboliserer supergrafikken det modsatte. I et almennyttigt boligområde skal der være plads til den enkelte og plads til forskelligheder. Derfor har vi designet supergrafikken i flere farver og variationer, så netop supergrafikkens helhedsindtryk bliver fokud på den enkelte i en større sammenhæng.

Det hurtige overblik

Hos Trekanten Holstebro udlejer tre af byens store boligselskaber lejemål – derudover ligger Trivselshuset, Værestedet og Brumleby som en del af området – derfor har strukturen og det hurtige overblik været en vigtig faktor i forbindelse med designet af hjemmesiden. Siden er udarbejdet, så de forskellige brugere har begrænset adgang til siden – på den måde kan de forskellige foreninger, ikke redigere eller oprette noget på vegne af hinanden.

Besøg trekantenholstebro.dk
Under mødet gik dialogen bl.a. på hvad det var jeg ønskede at udtrykke med det nye design. Snakken med folkene fra Kong Gulerod var helt i øjenhøjde. Forløbet og kemien mellem os, blev helt som jeg havde håbet...

Brug for yderligere information?

Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.

Erik Vestergaard Andersen

Kontakt

Art Director   |   Rådgiver   |  Partner
Erik Vestergaard Andersen

24 47 24 33 ea@konggulerod.dk