
Trekanten Holstebro er et boligområde med ca. 3.500 beboere og er kendt for den store alsidighed i beboersammensætningen. Beboerne kommer fra hele verden og er med til at skabe et levende og spændende boligområde med plads til alle.
Tankerne bag logoet
Navnet kommer af at området er omkranset af to veje, der set oppefra, danner en trekant. Det er selvfølgelig noget vi har inddraget i den visuelle identitet.
Udover formen i bomærket, der illustrerer selve området, skal de forskellige længder i stregerne symbolisere generationer, familier, venner og bekendte i alle størrelser der er samlet ét sted. Disse streger holder sammen for at tydeliggøre sammenholdet og fællesskabet man finder i Trekanten Holstebro.
De valgte farver er friske, varme og indbydende. Den lyseblå fungerer som den primære – blå associeres med fred, vand og pålidelighed. Den giver en følelse af sikkerhed og tiltro.
Skriften hedder Roboto og bruges bl.a. på Google Play, YouTube, Google Maps, fordi den egner sig godt til mange informationer på begrænset plads og er letlæselig. Permanent Marker kan bruges som en effekt-skrift, for at skabe kontrast og leg, ligesom den eksempelvis bliver brugt til ”handling skaber forvandling” payoff’et.
Supergrafikkens funktion
Hvor logoet symboliserer sammenhold, sammenhæng og fællesskab, symboliserer supergrafikken det modsatte. I et almennyttigt boligområde skal der være plads til den enkelte og plads til forskelligheder. Derfor har vi designet supergrafikken i flere farver og variationer, så netop supergrafikkens helhedsindtryk bliver fokud på den enkelte i en større sammenhæng.

Det hurtige overblik
Hos Trekanten Holstebro udlejer tre af byens store boligselskaber lejemål – derudover ligger Trivselshuset, Værestedet og Brumleby som en del af området – derfor har strukturen og det hurtige overblik været en vigtig faktor i forbindelse med designet af hjemmesiden. Siden er udarbejdet, så de forskellige brugere har begrænset adgang til siden – på den måde kan de forskellige foreninger, ikke redigere eller oprette noget på vegne af hinanden.
Besøg trekantenholstebro.dk
Jeg stod for at skulle redesigne og præcisere Tranum Mølle Destilleris grafiske udseende eller med andre ord: ”De ting jeg i opstarten havde lavet ved skrivebordet, skulle laves flottere og professionelt”. Jeg skulle derfor finde et reklamebureau jeg mente kunne løfte opgaven. Når man bor i Han Herred, ”kigger” man for det meste mod Aalborg når man skal have sådanne opgaver løst, men jeg havde hørt godt om Kong Gulerod Reklamebureau i Thisted og tænkte at jeg, personligt og mentalt, nok nærmere svingede med folk fra Thy. Vi fik aftalt at møde og jeg drog mod Thisted. Køreturen mod Thy med den flotte natur, er jo altid en fornøjelse. Ved mødet deltog alle relevante medarbejde hos Kong Gulerod og jeg præsenterede mine produkter og mine tanker om mit brand. Under mødet gik dialogen bl.a. på hvad det var jeg ønskede at udtrykke med det nye design. Snakken med folkene fra Kong Gulerod var helt i øjenhøjde. Forløbet og kemien mellem os, blev helt som jeg havde håbet.
Efterfølgende fik jeg lavet nye etiketter til alle mine produkter. Nye visitkort blev lavet i det nye design og der blev lavet forslag til nogle roll-ups, hvor jeg valgt nogen ud der lige passede til mit behov. Det blev også til udarbejdelse af nogle lækre produktbrochurer. Endelig blev der lavet en hel nyudviklet webshop. I min gamle webshop havde vi nogle flotte naturbilleder med mine flasker med de oprindelige etiketter. Den formåede Kong Gulerod at ændre så flaskerne på billederne fik de nye etiketter. Flot arbejde. Jeg overlod arbejdet med fremstilling af alle tryksagerne og roll-ups til Kong Gulerod, der oven i købet havde nogen rigtig gode priser.
”Hva’ koster det så?”, er nok spørgsmålet nu. En del blev aftalt til en fast pris men når man er i gang kommer der jo altid noget ekstra til. Den del blev betalt pr. time. Det løber selvfølgelig op når man vil have lavet en hel del arbejde men alt i alt har jeg været tilfreds med resultatet og synes omkostningerne har været rimelige. Jeg kan kun sige at jeg er klar til fortsat at bruge Kong Gulerod Reklamebureau og jeg medgiver dem mine bedste anbefalinger.

Under mødet gik dialogen bl.a. på hvad det var jeg ønskede at udtrykke med det nye design. Snakken med folkene fra Kong Gulerod var helt i øjenhøjde. Forløbet og kemien mellem os, blev helt som jeg havde håbet...
Brug for yderligere information?
Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.
