Opmatic leverer automations- og optimeringsløsninger indenfor mange grene af industrien, og de lægger stor vægt på fleksibilitet, kvalitet og tryghed for deres kunder.

Pihl El-teknik kom til Kong Gulerod med ønsket om nyt navn, ny visuel identitet og ny hjemmeside. Det var en spændende opgave, hvor vi fik lov at bruge alle vores kompetencer. Første stop var et nyt navn. Vi brainstormede på ord som ”optimize”, ”automatic”, ”systematic” og ”technic”, og deraf kom Opmatic.

En unik visuel identitet

I den visuelle identitet blev der arbejdet videre med nøgleordene fra navnet, samt ord som ”præcision/ bulls-eye”, ”programmering” og ”mekanik”. Logoet tager inspiration fra programmeringssymboler og dét at ”skære ind til kernen” i en problemstilling.

Det kom der et enkelt bomærke ud af, og vi designede en typografi, der skulle passe til det: De runde dele er helt cirkulære, og de lige linjer er helt lige. Det er et enkelt navnetræk, som har til formål at komplimentere bomærket - tilsammen giver det et enkelt, skalérbart logo.

Et spændende farveunivers blev valgt med en primærfarve i cyan, og ikke mindre end 4 sekundære farver. Dette skal give et innovativt udtryk, som passer til virksomhedens DNA. Cyan er typisk en kold farve, som passer godt til teknik og optimering. Den varmes lidt op af de violette komplementærfarver, som fungerer som accenter.

Supergrafikken repræsenterer en datastrøm og er inspireret af pixels og The Matrix. Den består af linjer og prikker, og går igen mange steder i det grafiske materiale, herunder f.eks. bildeko, brevlinje, visitkort og selvfølgelig på hjemmesiden.

En hjemmeside til den digitale nutid

Hjemmesidens design gør brug af den visuelle identitet og supergrafikken i stor stil: Baggrunden er en video, der kører i loop, og som viser supergrafikken, der svæver hen over skærmen. Forskellige hastigheder i forskellige lag giver en optisk illusion af en 3D effekt, og det giver dybde på forsiden.

Forsiden er enkel og uden meget information. Den viser simpelthen bare virksomhedens fagområder, så man, som bruger, selv kan tage en beslutning om, hvad man vil undersøge. 

Under hver side er et overblik over, hvad Opmatic kan tilbyde indenfor det specifikke område, og hvilke brancher og industrier, det kan være relevant for. Siden er let at navigere, da den har en ”sticky”-menu i toppen, så man altid kan klikke sig videre. 

Indbydende in-house design

Den gennemgående supergrafik og det unikke farveunivers kan også ses, når man besøger Opmatics domicil. Her er lavet kreative design-løsninger for at oplive de hvide vægge og glasdøre, så man er omgivet af Opmatic-farver og supergrafik. Det giver tilhørsforhold til virksomhedens visuelle identitet, og giver medarbejdere og besøgende en følelse af at ”høre sammen” med de værdier, som det repræsenterer.

Besøg opmatic.dk

Brug for yderligere information?

Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.

Erik Vestergaard Andersen

Kontakt

Art Director   |   Rådgiver   |  Partner
Erik Vestergaard Andersen

24 47 24 33 ea@konggulerod.dk