Farverigt foldet tøj

Forældre kender helt sikkert til hurdlen om, at deres børn vokser ud af deres tøj alt for hurtigt. De ved også at det er utrolig dyrt konstant at købe nyt tøj til de små – netop derfor er LittleRecycle berettiget.  

LittleRecycle er et online univers som tilbyder køb og salg af brugt børnetøj og tilbehør. Missionen bag LittleRecycle er at gøre kommunikationen mellem sælger og køber så nem som mulig, samt gøre op med køb og smid væk-kulturen og derved gøre noget godt for kloden.

En webshop med fokus på brugervenlighed 

Det primære fokus på udarbejdelsen af webshoppen har været på de mange funktioner den skal indeholde. Desuden er der tænkt meget over, at siden skal være troværdig samt tage sig af både salg, betaling samt forsendelse – altså gøre købsrejsen så nem som mulig.  

På LittleRecycle skal man oprette en profil for at blive sælger og/eller køber. Interfacet på ens personlige profil er gjort nemt og overskueligt. Her kan du bl.a. oprette og se annoncer, tilføje unikke rabatkoder, købe promovering af dine varer, blive abonnent samt indstille personlige oplysninger. Desuden kan man rate og følge profiler – dette er tænkt ind for at skabe troværdighed hos brugerne. Der er ligeledes defineret en bjælke hvor man hurtigt kan få et overblik over sine aktive annoncer, antal solgte varer samt sit tilgodehavende.  

Besøg LittleRecycle
Endnu engang har jeg valgt Kong Gulerod Reklamebureau til design og udvikling af alt det visuelle og programmatiske til mit nye koncept. Kong Gulerod har hele vejen igennem forstået mit koncept og forretningsområde og er løbende kommet med sparring på, hvordan jeg effektiviserer og automatiserer driften af mit koncept.
LittleRecycle tote-bag Mockup

En visuel identitet i børnehøjde 

Den visuelle identitet er legende og sprælsk, venlig og rummelig. Her er fundet inspiration i moderskabets mange facetter, børns nysgerrighed og fantasi samt beklædning og second hand.  

Formgivning og farveuniverset repræsenterer neutralitet og tiltaler på den måde alle køn. Det definerede farveunivers består af pastelfarver, hvilket giver det et venligt, roligt og blødt udtryk.  

Det visuelle udtryk taler godt ind i målgruppen, som primært er mødre med børn i voksealderen. 

De organiske former, som blandt andet former bogstaverne i navnetrækket, kan associeres med tøjlapper. Det er også et symbol på, at alle børn er forskellige, og at der på denne platform er plads til alle. De organiske former bruges ligeledes som et femte element.

Et smilende og unikt bomærke 

Bomærket forestiller en t-shirt med et smilende hoved på. T-shirten er valgt, da det er et generelt og genkendeligt symbol for beklædning. Med dens afrundede hjørner passer den godt til navnetrækket og til den primære målgruppe.

Brug for yderligere information?

Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.

Heidi Bunk Bisgaard

Kontakt

Art Director   |   Rådgiver  
Heidi Bunk Bisgaard

31 54 20 70 hb@konggulerod.dk