Holm & Lærke er et mediebureau baseret i Thy, bestående af journalist Lone Lærke og fotograf Diana Holm. Sammen hjælper de virksomheder og foreninger med at fortælle "den gode historie".
Holm & Lærke, Diana Holm og Lone Lærke
Makkerskabet mellem Diana og Lone giver i mange henseender rigtig god mening, idet de også har ønsket at kunne fungere som individuelle virksomheder. Derfor er logoet lavet med tre forskellige navnetræk, nemlig “Holm & Lærke”, “Diana Holm” og “Lone Lærke”.
Den visuelle identitet
Logoet tager udgangspunkt i naturen i Thy. Grundformen er derfor et stort og stærkt træ, som også siges at fortælle historier – derudover skal det symbolisere et mindmap, som jo altså er et værktøj man bruger til at kortlægge tanker og idéer, noget Lone og Diana gør ofte. Formen på selve træet er lavet ud fra en taleboble, da et fællestræk for Lone og Diana er, at de arbejder med storytelling.
Ved payoff’et er der lavet en bevidst stavefejl ved eventyrlige fortællinger, for at flette Thy ind i det. Derfor er det kommet til at hedde eventhyrlige fortællinger, hvor det tydeliggøres at det er en bevidst stavefejl, med en kvik håndlavet understregning af Thy.
Mediebureauet Holm & Lærke valgte Kong Gulerod Reklamebureau, da vi som relativt nystartede selvstændige erhvervsdrivende havde behov for rådgivning i forhold til branding og markedsføring.
Allerede ved den indledende samtale havde vi en god dialog med Erik Vestergaard Andersen. Her formåede han at pejle sig ind på vores identitet og vision, hvilket siden er så fint afspejlet i det arbejde, der er lavet af Kong Gulerod for os.
Vi havde tid til at tale om vores ideer og vores planer. Det særlige ved Holm & Lærke er, at vi er to individualister med et stærkt ønske om at samarbejde mest muligt.
Med udgangspunkt i vores fælles forretningsplan arbejdede grafiker Peter Müller med at skabe en visuel identitet for os. Resultatet blev et logo, der kan varieres en smule alt efter om vi har en fælles opgave, eller en individuel opgave. Vi synes, det er genialt, og vi er meget glade for vores logo, der også spiller sammen med vores slogan, ”EvenTHYrlige fortællinger”.
Den visuelle identitet med sit særlige farvevalg, der afspejler vores dna, går igen på hjemmeside, visitkort, brevpapir og e-mail-signatur.
Kong Gulerod Reklamebureau bragte flere faglige spidskompetencer i spil ved udviklingen af vores webside. Frontend-udvikler Jonas Nikolajsen og grafiker Peter Müller arbejdede sammen, og vi har i hele processen følt, at de har været meget lydhøre i forhold til vores behov.
Vi har haft en løbende og god kommunikation og dialog med dem om de tekster og fotos, som vi selv kunne levere til hjemmesiden. Vi har ligeledes leveret referencer, der nu fungerer som interaktive links ved hjælp af ikoner.
Midt i processen havde vi med kort varsel behov for at få visitkort med vores nye logo – og de blev leveret hurtigt og i topkvalitet.
Medejerne af Kong Gulerod Reklamebureau har ydet en formidabel og kreativ indsats. Vi har følt, at vi har fået en meget professionel sparring omkring vores behov for at blive synlige med det, vi kan.
Vi vil bestemt anbefale Kong Gulerod, hvis du har behov for en raffineret og gennemtænkt markedsføringsplatform – en hjemmeside for den kræsne.
Vi vil bestemt anbefale Kong Gulerod, hvis du har behov for en raffineret og gennemtænkt markedsføringsplatform – en hjemmeside for den kræsne....
Opdelt website
Websitet fungerer som en slags oversigt, hvorfra du kan gå ind og læse om Diana Holm og Lone Lærke – eller dem som et makkerpar. Under hver af dem, finder man også referencer, hvor man kan se hvad de har lavet både individuelt men også sammen.
Brug for yderligere information?
Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.