Der findes mange "eksperter"

Der findes så mange "eksperter" i forbindelse med hjælpemidler og kropsligt helbred. Og mange af dem er det kun i kraft af lægeligt tilsyn. Det vil sige, at du som patient ikke rigtig kan føle dig på sikker grund eller om du i grunden får den faglige ekspertise stillet til rådighed, som du har brug for.
 
Samtidig ved vi også, at der er mange mennesker, der har brug for kvalificeret speciallægekompetence af faguddannede personer og ikke kun et "tilsyn".
 
For fem år siden indgik Audiolog Hanne Jessen og Speciallægerne i øre-næse-hals Grethe Harbo og Per-Henrik Christensen en aftale om at oprette en privat klinik med udlevering og tilpasning af høreapparater og her er der virkelig tale om faglighed samlet på ét sted.
 
Klinikken fik navnet HØRECENTER LIMFJORD, hvilket afspejler beliggenhed og patientområde.
 
Personerne bag klinikken ringede til Kong Gulerod Reklamebureau og herfra fik vi drøftet opgaven godt igennem og blev enige om at den nye og spændende indrettede klinik, også skulle have en ny og spændende markedsføring med markant og anderledes synlighed.

Oplæg

Vi kender alle de fine logoer og facader, der skal se ud som om, de udstråler kompetence. Her har vi fat i en klinik og faglige personer der er fyldt med faglig kompetence. Der konkurreres udelukkende på kvalitet og tilfredshed - ikke på ventetider og priser - og at man som bruger af høreapparat er fuld tilfreds i mindst de 4 år der går, før man er berettiget til et nyt.
 
Vi ved også at det er en rimelig kompliceret affære, at forklare alle finesser i at få en hørelse til at fungere og ikke mindst alle de sygdomsrelaterede ting, der også påvirker den del.

Løsning

Når man møder personer med nedsat hørelse, kommer der nogle gange en bevægelse vi alle kender; hånden bag øret. Det er et synligt tegn på, at man mangler hjælp. Det signal besluttede vi os for, at bruge i markedsføringen, fordi det netop er så kendt og entydigt.
 
Og netop fordi opgaven med at få tilpasset et høreapparat til netop din type hørenedsættelse er så fagligt en udfordrende opgave, blev overskiften INGEN ØRER ER ENS. Det betyder faktisk også, at intet menneske er ens, hvilket der også skal tages henyn til ved tilpasningen.
 
Der blev udviklet et logo der afspejler øret, hørelsen i form af lydbølger og de smukke bølger i Limfjorden. Altså bølger på alle måder. Dette logo og den farvepalette arbejder nu sammen med de menneskelige profiler, som man kan se på websitet og i brochurematerialet.

Besøg hørecenterlimfjord.dk

Brug for yderligere information?

Har du f.eks.spørgsmål til casen eller overvejer du at starte et lignende projekt, så tag endelig kontakt til os. Vi bider ikke.

Erik Vestergaard Andersen

Kontakt

Art Director   |   Rådgiver   |  Partner
Erik Vestergaard Andersen

24 47 24 33 ea@konggulerod.dk