Alfa Travel Kong Gulerod Reklamebureau

Et godt fundament er blevet endnu stærkere

Et godt og grundigt forarbejde har ført til AlfA Travels helt nye identitet. Som en af de største spillere på det rejsemarked, der tager sig af grupperejser og studierejser, var AlfA Travel klar til at hæve overliggeren endnu engang og denne gang hos sig selv.

Et helt nyt, moderne og ikke mindst modigt udtryk, giver virksomheden frisk luft under den grafiske identitet og ingen kan længere være i tvivl om, hvem de er i kontakt med med, når de møder virksomhedens nye logo, website og i det hele taget de touchpoints, der altid vil være i en loyalitetscirkel og opbygning af et brand.

På billedet ses en model, der hedder "Den uendelige rejse", som er en model for loyalitetsopbygning, touchpoints (kan uddybes væsentligt) og hvordan og hvor man kan arbejde med at skabe vedvarende genkøb.

Kig på illustrationen, start mellem "out of marked" og "trigger". Her begynder rejsen. Undervejs kommer kunden gennem indledende overvejelser, informationssøgning og ryger over i købsbeslutning. Her fra er det op til virksomheden at holde fast på kunden, så de fortsætter i højre cirkel. 

Der er ikke længere tale om en liniær oplevelse for kunden. Man kommer ind i en sløjfe, hvor loyaliteten opbygges.

Grundigt forarbejde

Første fase var et stort og omfattende forarbejde, hvor virksomhedens DNA, vision, mission og værdier skulle klarlægges og beskrives. 

Vi arbejdede med USP (unique selling proposition) og ESP (emotional selling proposition), så der efterhånden dannede sig en konceptuel platform at arbejde ud fra.

Vi ved at den moderne forbruger er på en "uendelig" og kompleks rejse, hvor et køb i virkeligheden kører meget i rundkreds og det bedste symbol for dette er uendelighedssymbolet - eller vi kan kalde det en racerbane - hvor kunderne kan stige på og af og hvor man kan opholde sig i et "slow track", inden de igen kommer på banen.

Samtidig med, at der arbejdes med loyalitet, skal der arbejdes med de touchpoints, der er i hele forløbet. Virksomhedens kunder, samarbejdspartnere, medarbejdere og øvrige interessenter kommer i kontakt med virksomheden på forskellig vis og her er det vigtigt, at alle touchpoints er afklaret og parate til at afsende de rigtige budskaber i dialog.

Virksomhedens vigtigste sælger

I dag er en virksomheds vigtigste sælger det website, der til alle tider kan nåes af alle - 24/7/365. AlfA Travels nye identitet er implementeret som du kan se herunder.

Klik på knappen og se det nye website.

Besøg alfatravel.dk

Brug for yderligere information?

Har du f.eks.spørgsmål til casen eller overvejer du at starte et lignende projekt, så tag endelig kontakt til os. Vi bider ikke.

Erik Vestergaard Andersen

Kontakt

Art Director   |   Rådgiver   |  Partner
Erik Vestergaard Andersen

24 47 24 33 ea@konggulerod.dk