kunstunik1

Det startede som et hyggeprojekt

Thomas og Lise-Lotte har været selvstændige på Sjælland i mange år, men valgte at hive teltpløkkerne op og flytte til Thorup Strand. Her startede de kunstunik som et hyggeprojekt i 2013, men det har siden grebet om sig.

Siden starten er kunstunik kommet til os, når de skulle have lavet nyt marketingsmateriale. Det startede med en komplet visuel identitet, en webshop og sloganet "Gaven til Haven". Hertil kom også div. tryksager, skilte, annoncer, messemateriale osv.

Det var vigtigt at produkterne altid er i centrum, og vises fra deres bedste, unikke side. Derfor er den gennemgående stil enkel, men med klare accentfarver.

Derfra har virksomheden udviklet sig, og der findes nu både "Gaven til Haven" og "Gaven til Boligen". Produktsortimentet har udvidet sig, og det var vigtigt at holde momentum. At besøge kunstunik er en oplevelse, og mange turister, både danske og tyske, tager turen ud på Thorup Strand. Derfor blev der lavet vejskilte, så man kan finde vej, og et skilt til døren, så man ikke er i tvivl når man er fremme.

Det er en fornøjelse at følge en blomstrende virksomhed, og vi glæder os til at følge deres videre udvikling.

thomas-kunstunik

Om samarbejdet med Kong Gulerod siger kunstunik:

Deres designidéer lader virkelig vores produkter komme til deres ret, både på hjemmesiden og i kataloget.

En lettere hverdag som webshopejer

Selvom kunstunik er en mindre webshop, er automatik en stor fordel og meget tidsbesparende, hvad angår ordrebehandling. Derfor var ScepterCommerce platform en ideel løsning, da platformen bl.a. integreres med kunstuniks økonomisystem og dermed danner fakturaer automatisk, hvorefter man blot skal klikke ”Bogfør”. Der er desuden mulighed for fuldautomatisk generering af pakkelabels igennem Pakkelabels.dk, hvorefter man blot skal printe disse og klistre dem på forsendelsen. 

Vægten på produkterne hos kunstunik var desuden en udfordring, idet deres produkter i næsten alle tilfælde vejer 2 kg eller mere. Som alle andre webshops, ønsker kunstunik ikke at bruge for mange penge på forsendelse. Derfor var det selvsagt nødvendigt, at den samlede fragtpris blev beregnet på baggrund af ordrens samlede vægt. Man ønskede dog samtidig, at hæve webshoppens konverteringsrate, ved at tilbyde fri fragt på alle ordre med en samlet pris på over 999,-. Heldigvis er det ikke noget problem for ScepterCommerce, da muligheden for automatisk at udregne fragtpris, er baseret på to faktorer – i dette tilfælde speditør og samlet vægt. En fast fragtpris fungerer helt fint for mange webshops, og er selvfølgelig også en mulighed. 

Tekstindholdet på hele siden er blevet forfattet, gennemgået og justeret til søgemaskineoptimering, så de gode søgeord (keywords) indgår naturligt i teksten. Dette sikrer, at kunstunik i fremtiden vil opnå en bedre placering på bl.a. Google.

ScepterCommerce

Vi har udviklet en ny webshop platform og døbt den ScepterCommerce. 

Platformen kendetegner sig ved, at være både konkurrencedygtig og fleksibel. Den er udviklet til at kunne håndtere store, tunge løsninger, men uden at være for kompliceret til mindre webshops. Her skal alle kunne være med – og ScepterCommerce er i den grad skalerbart. 

Besøg kunstunik.dk

Brug for yderligere information?

Har du spørgsmål eller overvejer du at starte et projekt, så tag kontakt til mig. Jeg bider ikke.

Mikkel Hegner Johannsen

Kontakt

Webudvikler   |   Rådgiver   |  Partner
Mikkel Hegner Johannsen

25 70 24 33 mj@konggulerod.dk